Perancangan Game Edukasi Pembelajaran Ilmu Tajwid dengan Mengimplementasikan Algoritma Fisher-Yates dan Flood Fill
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The Authors submitting a manuscript do so on the understanding that if accepted for publication, copyright of the article shall be assigned to JTIK journal and Research Division, KITA Institute as the publisher of the journal. Copyright encompasses rights to reproduce and deliver the article in all form and media, including reprints, photographs, microfilms, and any other similar reproductions, as well as translations.
JTIK journal and Research Division, KITA Institute and the Editors make every effort to ensure that no wrong or misleading data, opinions or statements be published in the journal. In any way, the contents of the articles and advertisements published in JTIK journal are the sole and exclusive responsibility of their respective authors and advertisers.
The Copyright Transfer Form can be downloaded here: [Copyright Transfer Form JTIK]. The copyright form should be signed originally and send to the Editorial Office in the form of original mail, scanned document or fax :
Muhammad Wali (Editor-in-Chief)
Editorial Office of Jurnal JTIK (Jurnal Teknologi Informasi dan Komunikasi)
Research Division, KITA Institute
Teuku Nyak Arief Street Nomor : 7b, Lamnyong, Lamgugop, Kota Banda Aceh
Telp./Fax: 0651-8070141
Email: jtik@lembagakita.org - journal@lembagakita.org
References
Febrianto, W. and Yenni, Y., 2020. Aplikasi Game Edukasi Pembelajaran Hukum Tajwid Pada Anak Usia Dini Berbasis Android. Journal Information System Development (ISD), 5(2).
Wahyuni, R., 2019. Jurnal Media Pembelajaran Tajwid Berbasis Android Untuk Siswa Tingkat Dasar: Media Pembelajaran Tajwid Berbasis Android Untuk Siswa Tingkat Dasar. Jurnal Ilmu Komputer, 8(1), pp.118-122.
Mildayanti, I., Arthana, I.K.R., Darmawiguna, I.G.M. and Kom, S., 2016. Pengembangan Game Edukasi “Tajwid Al Qur’an†Berbasis Android. KARMAPATI (Kumpulan Artikel Mahasiswa Pendidikan Teknik Informatika), 5(2), pp.249-258.
Haditama, I., Slamet, C. and Fauzy, D., 2016. Implementasi Algoritma Fisher-Yates Dan Fuzzy Tsukamoto Dalam Game Kuis Tebak Nada Sunda Berbasis Android. Jurnal Online Informatika, 1(1), pp.51-58.
Ashadiqhi, M.H., Erlansari, A. and Coastera, F.F., 2020. APLIKASI PEMBELAJARAN ILMU TAJWID BERBASIS ANDROID. Rekursif: Jurnal Informatika, 8(1).
Efendi, Y., 2018. Rancangan Aplikasi Game Edukasi Berbasis Mobile Menggunakan App Inventor. J. Indtra-Tech, 2(1).
Rodliyah, A., Sani, D.A. and Arif, M.F., 2020. Perancangan Aplikasi Pembelajaran Ilmu Tajwid Berbasis Mobile. JIMP-Jurnal Informatika Merdeka Pasuruan, 5(1).
Abidin, M.Z. and Listyorini, T., 2018. Game Edukatif Membaca Al-Qur’ an (Ilmu Tajwid) Berbasis Android. SINTECH (Science and Information Technology) Journal, 1(1), pp.1-6.
Indriyani, F., 2015. Rancangan Pembelajaran Ilmu Tajwid Berbasis Multi Media Untuk Siswa Tingkat Dasar Pada Taman Pendidikan Al-Qur’an DTA At-Taqwa. Paradigma-Jurnal Komputer dan Informatika, 17(2), pp.45-50.
Adam, A., 2019. Rancang Bangun Aplikasi Pembelajaran Hukum Tajwid metode ummi Berbasis Android (Doctoral dissertation, Universitas Islam Negeri Alauddin Makassar).
Suryadi, A. 2017. Perancangan aplikasi game edukasi menggunakan model waterfall. Jurnal Petik, 3(1), 8-13. KLIK-KUMPULAN JURNAL ILMU KOMPUTER, 8(1), 1-14.
Harahap, M.S., 2020. Implementasi Shuffling Algoritma Dalam Tes Ujian Masuk Peserta Didik Baru di SMA Swasta An-Nizam. TIN: Terapan Informatika Nusantara, 1(7), pp.357-362.
Alshamrani, A. and Bahattab, A., 2015. A comparison between three SDLC models waterfall model, spiral model, and Incremental/Iterative model. International Journal of Computer Science Issues (IJCSI), 12(1), p.106.
Nurarifah, R., 2018. Penerapan algoritma fisher yates shuffle dan algoritma forward chaining pada game edukasi Mr Garbage (Doctoral dissertation, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim).
Malau, E.P. and ES, A.J., 2018. Aplikasi Edugame Menggunakan Linear Congruent Method Dan Algoritma Flood Fill. Jurnal Teknik Informatika UNIKA Santo Thomas, 3(1), pp.26-32.
Syaifulloh, R., Andryana, S. and Gunaryati, A., 2021. Perancangan Game Edukasi Sebagai Media Pembelajaran Berbasis Mobile Menggunakan Algoritma Fisher-Yates Dan Flood Fill. KLIK-KUMPULAN JURNAL ILMU KOMPUTER, 8(1), pp.1-14.